Czy warto jeść owoce na noc?

O ile niektóre warzywa są pożądanym składnikiem ostatniego wieczornego posiłku, o tyle o owocach mówi się, że nie powinno się ich jeść później niż po południu. Nie tylko dlatego, że są ciężkostrawne, ale również ze względu na zawartość cukru, która nie wpłynie korzystnie na sylwetkę. Jednak naukowcy po raz kolejny dają kontrę stereotypom. Co warto przekąsić, by dobrze się wyspać?

W poświęconym naukom o żywieniu czasopiśmie naukowym “European Journal of Nutrition” opublikowano artykuł na temat badań dotyczących wpływu wiśni na jakość snu. Uczestnicy eksperymentu, którzy właśnie te owoce dodawali do ostatniego w ciągu dnia posiłku, nie tylko szybciej zasypiali, ale też spali dłużej i mocniej. Udowodniono, że wiśnie pobudzają produkcję melatoniny, ale też łagodzą bóle mięśni, które nieraz utrudniają nam nocny wypoczynek.

A skoro o mięśniach mowa – przyczyną problemów ze snem bywają również skurcze łydek. Dolegliwość często jest spowodowana niedoborem magnezu i potasu. Stąd codzienną dietę warto wzbogacić w produkty bogate właśnie w te składniki. W tej roli doskonale sprawdzą się buraki i brokuły, także pod postacią soku.

Na jakość wypoczynku wpływa również poziom serotoniny. Badania wykazały, że 1 gram kiwi zawiera 6 mikrogramów tzw. hormonu szczęścia. Zdaniem naukowców, zjadając wieczorem dwa owoce, dostarczymy do organizmu ilość serotoniny, która może zapewnić nam długi i smaczny sen.

(ap)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *